6 zasad skutecznej reklamy na Facebooku


1. Określenie grupy docelowej

Musisz wiedzieć kim jest Twój potencjalny klient.
Ty najlepiej znasz swój produkt lub usługę.
Co ważne musisz określić ją szczegółowo.
-Płeć
-Wiek
-Zainteresowania
-Grupa zawodowa
-Jakie mają problemy

Twój produkt lub usługa, muszą rozwiązywać ich problem.
Masz im podać rozwiązanie na tacy.

2. Zawęź grupę odbiorców

Zbyt szerokie targetowanie reklam na FB, spowoduje, że będziesz docierał ze swoim przekazem do niewłaściwych osób.
To powoduje niepotrzebny hejt.

Zawęź jak najbardziej grupę odbiorców.
Jeśli określiłeś grupę docelową i wiesz kim jest Twój klient, nie będziesz miał z tym problemów.

3. Zacznij małym budżetem

Na początku zacznij z niską kwotą dzienną.
Najlepiej od 5zł dziennie.
Na niskich budżetach algorytm FB jest bardziej wydajny.
Nie warto przepalać kasy w ciemno, kiedy nie wiesz czy dana kampania da Ci zwrot.

4. Testuj

Zrób 5 lub 10 kreacji i finalnie wybierz tylko te, które konwertują.
Przetestuj kilka zdjęć, kilka video, kilka różnych tekstów, dłuższych i krótszych.
Jeśli nie będziesz testować, nie dowiesz się na co najlepiej reagują Twoi odbiorcy.

5. Skaluj konwertujące kampanie

Po fazie testów (minimum kilka dni) zobaczysz, które kreacje najlepiej konwertują.
Może to być jedna kreacja a może być ich kilka.
Może też się zdarzyć, że wszystkie zadziałają, wtedy jest to znak, że jesteś w lukratywnej niszy.
W reklamach, które działają zwiększasz DELIKATNIE budżet. Z 5zł na 10zł. Z 20zł na 25zł itd.
Jeśli zbytnio zwiększysz budżet to algorytm zwariuje i spadnie Ci konwersja.

6. Mierz Skuteczność: ROAS

Warto mierzyć skuteczność reklamy, czyli ROAS.
Wzór jest bardzo prosty. Dzielisz przychody przez koszty.
Ja uważam reklamę za rentowną kiedy ma minimum ROAS - 2.
Optymalny wskaźnik to - 4 i wyżej.



#Biznes #FBADS #Facebook #Marketing #Tipy #Motywacja #Inspiracja #Biznesonline #Zarabianie


Leave a Reply

Your email address will not be published.